"Cita-cita hidup bukanlah jalan yang selalu mendatar dan ditaburi bunga, melainkan adakalanya disirami dengan air mata dan juga darah "- HAMKA

Sunday, May 9, 2010

nothing but something buat MAK


buat bonda tercinta.. SITI FATIMAH BINTI MAT SARIN..
  • 9 MEI..semua orang sibuk mengucapkan SELAMAT HARI IBU buat ibu mereka. Jadi anak-anak MAK yang sepuluh orang ni pun nak ucapkan SELAMAT HARI MAK buat MAK kami yang sangat istimewa.
  • MAK walaupun 9MEI merupakan HARI IBU tapi bagi kami setiap hari adalah hari ibu.. setiap hari kami akan cuba buat yang terbaik untuk membahagiakan MAK. InsyaALLAH.
  • MAK~ kami tahu..kadang-kadang tutur kata kami, tingkah laku kami, acap kali mengguris hati MAK.. Tapi MAK sabar, MAK kuat melayan kerenah kami sepuluh beradik.. Jadi, kami menyusun sepuluh jari mohon ampun dan maaf dari MAK.. MAK, maafkan kami.. kami insan lemah, tak lepas dari berbuat khilaf..
  • MAK.. lumrah manusia, tidak menghargai sesuatu yang ada bersama kita, tapi bila berjauhan baru terasa bermaknanya kehadiran seorang MAK.. begitulah perasaan anak-anak MAK yang merindui MAK..
  • MAK, sungguh bertuah kami anak-anak MAK dikurniakan ALLAH seorang MAK sebagai tempat menumpang kasih.. masakan MAK, pelukan MAK, kata-kata MAK,nasihat MAK, marah MAK, suruhan MAK, ciuman MAK..sungguh dengan itu semua sakit demam kami terubat, resah gelisah hati kami hilang, rasa keseorangan tatkala diuji yang MAHA KUASA juga lenyap dengan adanya MAK di sisi..
  • begitu bermaknanya kehadiran MAK dalam hidup kami anak-anak MAK.. sungguh kami semua amat menyanjungi dan menyayangi MAK..
  • YA ALLAH, KAU kasihanilah..KAU perihalah kedua-dua ibu bapaku sepertimana mereka mengasihi kami sewaktu kecil kami~ KAU berikanlah mereka anak-anak yang soleh dan solehah sebagai penyejuk hati mereka~ andai dunia bukan tempat kami, kau pertemukanlah dan satukanlah kami di JANNAH-MU yang MAHA LUAS~ sungguh KAU lah yang MAHA PEMURAH lagi MAHA PEMBERI..amin ya RAbb

( tinta penulis :) mak..iyah rindu mak.rindu nak peluk cium mak , nak ucap selamat hari ibu buat mak..saaaaayang MAK!)

1 comments:

budak homesick said...

waa.. abg kakakku .. cepatlah bagi respon.. hehe.. kasi kurg sikit rindu mak nih.. <---- kpala pun tgh senget skit2 nih.. esok bufday bapak, esok jugaklah written physio.. subjek killer.. doakan yep.. mumtaz